جام جم آنلاین در گفت‌وگو با معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا بررسی‌ می‌کند

سوالات امتحان نهایی دینی دوباره لو رفت؟ | تلاش برای بی‌اعتبار کردن آزمون

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا گفت: برای پیشگیری از انتشار سوالات نیاز است که  مسئولان برگزاری آزمون پروتکل‌های لازم را اجرا کرده و عدم دسترسی به ابزارهای‌ هوشمند برای داوطلبان و مراقبان آزمون جدی گرفته شود.
معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا گفت: برای پیشگیری از انتشار سوالات نیاز است که  مسئولان برگزاری آزمون پروتکل‌های لازم را اجرا کرده و عدم دسترسی به ابزارهای‌ هوشمند برای داوطلبان و مراقبان آزمون جدی گرفته شود.
کد خبر: ۱۴۰۸۸۱۶

به گزاش جام جم آنلاین، دوباره بحث‌ها درباره لو رفتن سوالات امتحانات نهایی بالا گرفته است و چند کانال تلگرامی با انتشار تصاویری ادعا کرده‌اند که سوالات آزمون دینی لو رفته است. هرچند مسئولان آموزش و پرورش این ماجرا را تکذیب کرده‌اند اما بسیاری از دانش آموزان و خانواده‌ها در این خصوص نگران هستند و از مسئولان تقاضا دارند درباره انتشار این تصاویر شفاف‌سازی کنند.

سرهنگ ‌ رامین  پاشایی، معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا در این باره به  جام جم آنلاین گفت: در خصوص اینکه سوالات آزمون دقایقی پس از برگزاری آزمون لو رفته است، وزارت آموزش و پرورش باید پاسخگو باشد.

 وی درباره اینکه چرا سوالات برخی امتحانات حدود نیم ساعت پس از شروع آزمون در فضای مجازی منتشر می‌شود؟ افزود: به نظر می‌رسد عده‌ای ‌ برای بی‌اعتبار کردن امتحانات نهایی دست به چنین کاری می‌زنند.

به گفته سرهنگ پاشایی این افراد با استفاده از گوشی‌های هوشمند یا دیگر ابزار‌های هوشمند اقدام به عکسبرداری از سوالات و انتشار آنها در فضای مجازی می‌کند.

معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا تاکید کرد: ‌ما توصیه‌های لازم را در این خصوص به آموزش و پرورش داده‌ایم و در این بین بحث اجرای پروتکل‌های مشخص شده و مراقبت از آزمون مطرح است.

به گفته وی پلیس تا پشت در سالن امتحانات در این بین نقش دارد و  وقتی داوطلب وارد سالن می‌شود ‌وزارت آموزش و پرورش باید مراقب شرایط باشد.

سرهنگ پاشایی ادامه داد: برای پیشگیری از چنین اقداماتی باید شرایط به گونه‌ای باشد که دانش آموزان و مراقبان در محل برگزاری آزمون به گوشی‌ هوشمند و دیگر ابزار‌های هوشمند مانند خودکار و عینک دسترسی نداشته باشند.

‌معاون اجتماعی فرهنگی پلیس فتا درباره افرادی که در کانال‌های تلگرامی اقدام به فروش سوالات می‌کنند، نیز گفت: این افراد سوالات سال‌های گذشته را به طعمه‌های خود می‌فروشند. در آخرین پرونده نیز‌  حدود یک هفته پیش در تهران بزرگ چند نفر در این خصوص دستگیر شدند که با استفاده از سوالات امتحانات سال‌های گذشته اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۴ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها